Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

Mina små har öppnat sina blå

Av Hanna Bergstrom - 3 juli 2012 10:16

Att vara en två veckor gammalkattunge måste vara rätt enkelt. 


Förutom då för mina stackare, då måste jag nog omformulera föregående mening..

..att vara en två veckor gammal kattunge måste vara skitjobbigt.

Tänk bara en sådan sak som att bli buren av sin egen mamma i nackskinnet, i tänderna! Massvis med jättar som ska pussa, krama och hålla en. Sen har vi det dä otäcka djuret med lång svans och gigantiska tassar. Han som bara ska slicka en i ansiktet. Då får man som kattunge vara glad att mammakatt kommer och tvättar en ren från hundslem efteråt. Man tappar bort sig i en låda på 50x40 cm och kan inte ens se vem som kommer och hälsar på i den.

Så snart det blivit stora nog så kommer de att ge tillbaka för allt genom att vara vaken på nätterna, bita en i tårna, reta hundarna från vettet och bajsa utanför lådan.


Då är det skitroligt att vara kattunge


.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Bergstrom - 25 april 2013 15:21


Ge mig hagelgevär, gamla bilar och boskapHästar, whiskey och spannmålAllt det som håller takten uppe i detta lantlivshjärtaDu kan inte ändra på det även om du försöker   En försvenkad amerikans hilbillydröm. För whiskeypojkarnas dröm blev en by...

Av Hanna Bergstrom - 15 april 2013 20:30

När våren kommer så gör den det med stormsteg, i år likaså alla andra år. Efter en lång vinters suktan, kalla mörka kvällar har man längtat, väntat och längtat. Förundran är lika stor varje gång som man ser snön smälta. Vad fort det går när väl sol...

Av Hanna Bergstrom - 9 april 2013 10:00

Återhämtningen efter den förskräcklige sjukan vi i folkmun kallar 'magsjuka' är minsann inte lätt. Idag är man någorlunda på benen medan jag i söndags trodde att döden skulle knacka på min dörr. Jag kan dock klappa mig på axeln med tanke på hur d...

Av Hanna Bergstrom - 3 april 2013 08:38

Oj vad hände, trots mitt gedigna skrivande och romantiska dröm om att upprätthålla min ståndaktika blogg. Något gick snett. Kanske var det att hösten kom och den romantiska drömmen, kantat med pelargonier och vita spröjs försvann.   Jag vill till...

Av Hanna Bergstrom - 8 augusti 2012 20:26

Mina introduktion/utbildnings dagar i Norrköping, i folkmun kallat Norpan har varit otroligt givande. De har gett mig mycket mer än bara två nätter av inte så god sömn, bra fukost också! Skämt åsido så har jag fått chansen att skapa ett kontaktnät ...

Presentation


Välkommen till Hanna och hennes ord om sitt och sina!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

2012


Ovido - Quiz & Flashcards